lauantai 2. maaliskuuta 2013

Olenpas erinomainen

Johan pomppasi! Mietinkin, että mitä oikein tapahtuu, kun ensinnäkin jouduin torstaina pesulle, vaikka en mielestäni haissut yhtään tavallista pahemmalle. Mitä nyt vähän metsänhajua oli tarttunut äijän kanssa rankamettällä. Mutta se oli oikeastaan ihan kiva! Sen jälkeen oli vielä ihme, kun multa leikattiin tassujen välistä karvat ja ihan kuin olisin ollut jossain vuosihuollossa, sen verran perusteellinen syyni ja putsaus oli käynnissä. Iskä ja äiskä ei tosin vieläkään ole tajunneet, että ei mun kuulo ole huono siksi, että mulla on korvissa karvoja - aina ne vaan jaksaa niitä nyppiä sieltä pois. Oikeasti en vain jaksa kuunnella, kun niillä on niin tyhmät jutut!

No sitten lähdettiin tänä aamuna matkalle ja mä luulin että jes, mökille, mutta pettymys olikin suuri, kun ei käännyttykään Hämeenlinnanväylälle vaan mentiinkin johonkin itäänpäin. No sit mä luulin, että pääsen Nahkaa katsomaan, kun mentiin sinne suuntaan, mutta voi hitto, taas meni vikaan - käännyttiin nimittäin itään eikä ollenkaan sinne päin mihin piti. Alkoi jo vähän harmittaa, kun jouduin istuskelemaan autossa, mutta kyllä me loppujen lopuksi sitten päästiin perille. Tai perille ja perille, jos niin voi sanoa, kun ajaa jonnekin hevonkuuseen keskelle metsää, jossa ei ole edes kunnollista lämmitystä ja lattiastakin irtoaa vihreää muhjua.

No sitten mä aloin ymmärtää, mistä siinä kaikessa olikin kyse. Me oltiinkin tultu koiranäyttelyyn. Ja kuulkaa, kyllä mä paheksun tätä nykyaikaa, kun aina ollaan kaikkien ulkomuotoa arvostelemassa ja esineellistämässä. On kaiken maailman missikisoja ja kilpailuja ja sitten vielä tää master chefikin, jota katson aina tiistaisin ja torstaisin! No mutta asiaan. Jouduin tököttämään paikoillani ainakin pari tuntia ennen kuin pääsin sitten viideksi minuutiksi juoksemaan ympyrää ja tököttämään lisää. Siinä se tuomari sitten pällisteli mua ja sanoi sitten, että olen erinomainen, vaikka mä kyllä olin tietänyt sen jo ennestään.  Ja mitä muuta se tuomari sitten kirjoitti. Noh.
"Normaalisti kehittynyt tiivis nuori uros, jolla hyvät mittasuhteet. Erittäin hyvä pää, tummat silmät. Hyvä selkälinja. Rintakehä kaipaa vielä lisää tilavuutta. Hyvät raajojen kulmaukset. Vakaat yhdensuuntaiset liikkeet. Karva on jo vaihtunut ja on sopivan karheaa."


Meinasin sanoa, että on tämä aika törkeää tämä, kun noin arvioidaan. Ei telkkarissakaan sanota niille misseille, että onpas sulla vähän "pieni rintakehä". No kuitenkin. Iskä oli ilmeisesti ihan tyytyväinen tuosta vaikka mua jäi vähän kismittämään. Jouduin vielä uudestaankin sinne kehään juoksemaan ja päädyin sitten ilmeisesti neljänneksi junioriuroksista. En vieläkään tiedä, onko se parempi kuin ensimmäinen?!

Päivä ei toki loppunut siihen vaan jouduin istumaan autossa taas vaikka kuinka kauan. Tällä kertaa mua tosin jo vähän väsytti toisin kuin aamusta. Nyt voisin suunnata untenmaille, kun huomenna pitäisi kai käydä katsomassa lisää kavereita!

No anna nyt se nami jo!

Tässä me seisotaan jossain järjestyksessä. Toi mun takana oli silloin
Hyvinkäälläkin syksyllä mukana, mä muistan sen!



1 kommentti:

  1. Na-HkA tääla, moiJJJJ! KiVa kuu-La etTä OLeT hyVÄ SEikaI-Li_JA, TiiNa kyLä saN-oO etTei tosaSilä Lai-Lla lue, mut-Ta se ON ki_VA juTT-u, Oon KaiVa-Nutki JusT Semo-Mosta Se_ruaa, ty-TöiStä ei oO siIhen. NäH-DänKuuleMa piAn, yriTän Ola SosSIaaLi heTi alKuun.

    VastaaPoista