lauantai 28. helmikuuta 2015

Mökkitie

Moro, sanoi poro. En kyllä tiedä miksi poro sanois moro, kun moro on sitä tampereen kieltä ja mun mielestä se ei ole ihan Lappia vielä, vaikka onkin siellä jossain pohjoisessa. Tamperelaista poroa en myöskään ole vielä nähnyt, mutta ehkä se oli paluumuuttaja sinne Lappiin ja sanoi siksi moro. Mutta siis asiaan.

Helmikuu vuonna viistoista,
äijä pakahtui puuhommista,
faija keuhkos, mutsi pakkasi hitaasti
mä istuin jo takapenkillä,
siinä mun pikkusiskon vieressä,
ja ootin mökkimatkaa ahnaasti

Äijä kertoi puuhommista,
siitä suuren suuresta pinosta,
emmä mistään mitään tajunnut
nautin vain unista

Faija anna mun ajaa mökkitie,
lupaan että saunaan halon vien,
muistan kävyt ja kepit tän soratien
Mielessäni olin Henri Toivonen,
ralli-idoli pienten perrojen
Faija nauroi, perro pelkäsi ohjata.


Vihdoinkin faija antoi mun ajaa mökkitien

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti