sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Loikat laiskiaissunnuntaina

Hyvää laiskiaisriehaa! Tänään on siis laiskiaissunnuntai ja sehän mulle passaa. Laiskiaisriehassa yhdistyy kaksi mun lempiasiaa, nimittäin mökillä olo ja puuhommat.

Asia on nimittäin niin, että mökillä on hirveä läjä puuta, jota faija ja äijä on pilkkoneet hiki hatussa. Ja koska nekin näkyy pinoavan niitä tuollaiseksi kasaksi —jota ne muuten sanoo kaapeliksi vai oliko se taapeli en tiedä mutta jotain outoa — niin mäkin olen yrittänyt niin sanotusti kantaa korteni kekoon ja kantanut maasta säleitä vuoroin äijälle ja vuoroin faijalle. Musta on siis ollut paljon apua puuhommissa.



Toisaalta laiskiaisriehan nimi viittaa ehkä enemmän toisiin, mutta myös mieleisiin aktiviteetteihin, eli laiskotteluun ja riehumiseen. Mutsi tykkää enemmän edellämainitusta, mutta mitäpä perron elämä olisi ilman sitä jälkimmäistä. Talven kunniaksi käytiin järven jäällä mun iskän, mun äiskän, mun äijän, mun siskon ja mun kanssa. Missähän muori muuten oli, ehkä se jäi laiskiaissunnuntain kunniaksi sisälle, en tiedä. Kuitenkin, tässä on siis mun tyylinäyte kepin hausta järven jäällä. Mikshän se on järven jää eikä järven lumi kun siinä on kauheasti lunta. Ja missä se järvi muka on.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti