sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Matkalla taas Pohjoiseen!

Perjantaina lähdettiin Sasun laulun aikaan matkalle pohjoiseen, mutsi väittää että kukko laulaisi kauhean aikaisin, mutta mä en oo ainakaan ikinä herännyt kukonlauluun, joten epäilen, että ei se kukko ei laula kauheasti, ainakaan kunnian kukko, niin iskä sanoo usein. Mutsi pakkasi mun Herrahakakrainen pyyhkeen mukaan. Mitään muuta mun laukkuun ei pakattu. Iskä oli sit kuitenkin ottanut mulle tennispallon mukaan, joka saa aikaan mulle kummallisen manian. Tennispallot on siis sellaisia perroja varten tehtyjä palloja, joita ukki tuo, en tiedä mistä se tuo niitä, mutta sellaisia ne kuitenkin on. Miksihän niiden nimi on tennispallo eikä perropallo, sitäkään Sasu ei ymmärrä, ehkä on ollut joku perro nimeltä tennis ja sit silleen ehkä.

Vaikka matkailu ei olekaan niin kivaa tai siis autolla ajaminen, kun iskä ei ikinä anna ajaa edes mökkitietä, vaan joudun istumaan takapenkillä. Tai oikeastaan makaamaan, kun äiti ei tykkää kun istun ja katselen maisemia. Sanon sille vaan, että mee ite makaamaan sinne takapenkille, niin, ei oo kauheen kivaa. No mulla on matkaseurana mun sisko, jota mä välillä saan edes pussailla.

Matka vei Kainuun Paltamoon ja siellä siis asuu ilmeisesti iskän mummo, jonka luo me mentiin. Se talo oli tosi pelottava, kun tuli pimeä ja mä nukuinkin sängyn alla, siellä oli hyvä olla. Iskä sanoi, että musta tulee varmaan harmaa perro sitä menoa, jos aina sängyn alle meen, en kyllä ymmärrä miks se siihen vaikuttais, mutta iän myötä kuulemma toiset perrot harmaantuu. Harmaa on ihan kiva väri, että voisin olla sängyn alla enemmänkin.
Tää on isomummun pihalta

Sit me lähettiin siellä Paltamossa lenkille ja lenkillä mä pääsin uimaan, olin että jes! Pääsin taas uimaan Oulunjärveen tai oikeastaan Kiehimänjokeen, muistin että olin viime kesänäkin siellä uimassa, oli kivaa sain hakea perro- tai tennispalloa.

Ainiin, ihan superia, tuli blogissa just kymmenentuhatta lukijaa. Kymmenentuhatta on iso luku siinä on siis ykkönen ja neljä tai viisi nollaa, en ole varma kumpi, mutta ei niillä nollilla ole niin väliä, kun jos on nolla nappulaa niin ei sitten ole mitään, mutta iskä kirjoitti tämän luvun: 10 000. Se on ilmeisesti tosi paljon. Mut siis lukemisiin ja kuulemisiin nyt pitää lähteä lenkille perropallon kanssa! Alla hieman uintitaidonnäytteitä.

Tässä mä oon Kiehimänjoessa





Huh pallo meni toiseen suuntaan, kun mä!

ja taas se tapahtui!

Nyt mä nappaan sen!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti