torstai 11. syyskuuta 2014

Eräperro kultaa etsimässä

Ollaan nyt oltu täällä jo vaikka kuinka monta päivää, blaah. Oon ihan väsynyt! En muistanut ollenkaan, että täällä pitää kävellä joka päivä joku miljoona kilometriä, eikä koskaan saa nukkua! Tai no aina välillä saa ja ainut paikka on tuo sängynalunen jossa on oikeastaan hyvä nukkua.

Ensimmäisenä päivänä mä mokasin heti kärkeen. Olin vapaana, kun muuten siitä menemisestä ei tuu mitään. Jostain tää lintukoira sitten otti vainun ja lähetti kolme riekkoa matkaan. Kun hepuleille ei näkynyt loppua, niin jouduin remmiin....

Jaa mulla kiire vai?

Sitten mulla kuitenkin kävi tuuri. Törmättiin kahteen narttuun, sellaiseen 5 kk vanhaan Jabjaadoriin Almaan ja vähän vanhempaan seefferiin Lunaan. Musta tuntuu, että olisin löytänyt kullan, mutta toisin kävi. Alma-nimiset labradorit on muuten tosi jees, Haagassakin mulla oli sellainen tuttu.




Musta kyllä näillä päivä ja pidemmilläkin vaelluksilla parasta on tauot! Äiskä on aina varannut mulle mukaan korvia ja poronluita. Sit mä saan myös pussailla pikkusiskoa, joka repii mun karvoja.

Jos nyt muutaman pusun antais :)

Joskus joku on sanonut, et oon komea!
En tiedä, mitä toi toinen tekee kuvassa.

Huh, vielä viis kilsaa, eikä yhtään herkkua näkyvissä

Eh! Onks tuolla joku lintu?!


Toissapäivänä me mentiin käymään Kutturassa. On siinäkin paikan nimi. Kuka lienee keksinyt. No Wikipediasta mä luin, et se vanha kalju presidentti Kekkonen teki sinne tien. On se kerkeävä jätkä, nykyinen pressa ei varmaan ole yhtään tehnyt tai niin ainakin luulen, mut en oo varma. Mut kuitenkin, kovin hyvää tietä se ei tehnyt, koska oli se oli vähän kapea. Kapea ja pitkä, sellainen on valtion tie ja leipä. Ei mikään valtatie, vaikka iskä siellä ihan valtatiemäisesti huristikin.

Kutturassa posettamassa

Tässä mä vähän tasapainoilen! Oon niin vauhdikas, että on epätodennäköistä saada mut kuvaan. 

Kutturan jälkeen käytiin vielä Laanilan kultareitillä. Siellä parasta oli, että mun pallo löytyi! Siis se perropallo!
Laanilan palloreitti

Wuup!


Eilen tehtiin sellainen 20 km lenkki. Iskä oli taas laskenut matkan väärin, mut päästiin me takaisin tänne mökille kuitenkin. Mä näin muutaman koirankin matkalla. Yhdellä oli juoksut ja se vasta kiintoisa olikin :) Siitä lisää seuraavassa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti