maanantai 8. heinäkuuta 2013

Matkalla Pohjoiseen

Nyt se loma on alkanut ja olemme matkalla pohjoiseen, ensimmäinen yö vietetään Paltamossa. Noi kaksi kyllä otti varaslähdön ja lähti jo eilen. Mä jäin taas Muorin ja Äijän kanssa mökille. Ne meni koko yöksi kuvaamaan karhuja, minua ei kyllä sellainen kiinnosta. On ne niin tyhmän näkösiä eläimiä, korvatkin on ihan vääränlaiset. Perroillakin on kaikilla luppakorvat eikä tollasia hassuja pyöreitä korvia, noi ei ole oikeat korvat ollenkaan!!!




Mutta siis nyt minäkin olen matkassa mukana. Muori ja Äijä toi mut tänne, matka oli pitkä ja kivinen. En jaksanut istua edes koko matkaa, niin päätin roikkua taas turvavaljaisiin nojaten takapenkiltä etupenkille, Äijän korva on muuten hyvänmakuinen. Oon ihan ekaa kertaa näin jumalattoman kaukana kotoa, Paltamossa. Vieläkään ei olla tiputtu maailman laidalta, mutta kyllä tässä jo pelottaa.... miten pitkälle me oikein mennään! Asuukohan täällä yhtään toista perroa? Mä en kyllä nähnyt kun kylillä käytiin hengaamassa.

Iso-Mummu on antanut mulle herkkuja ja nyt noi on kieltänyt antamasta mulle enää mitään. Tosi tylsää :(

Tässä mä oon uimassa Oulujärvessä, Kainuunmeressä

Jostain ne mulle kepinkin kaivoi, tai sitten mä itse taisin löytää sen

On mulla pitkä kaula. Tässä mä poseeraan kirkon edessä.

Huomenna matka jatkuu kohti Kilpisjärveä ja sieltä me mennään Haltille. Halti, en tiedä mikä se on. Sitä varten mulle ostetiin ne popot ja reppu. Saa nähdä mitä siitäkin tulee. Toivottavasti ne on edes tajunnut ottaa sinne mulle lelun mukaan tai sitten ne ei ole...

2 kommenttia:

  1. Nyt on pakko kysyä että missä ihmeen paikassa pääsee kuvaamaan karhuja? :D

    VastaaPoista
  2. Karhuja pääseepi kuvaamaan mm. Vartiuksessa/Lentiirassa. Siellä sellainen yritys kuin Wild Brown Bear. Hyvin mielenkiintoinen kokemus, suosittelen! Itse saimme sen lahjaksi, ei mitään ihan halpaa huvia, mutta sen arvoista! :)

    VastaaPoista